telefon

vyhledávání


menu

Čekejte, odesílám...

Není stroj jako stroj aneb šetřit se nevyplácí - 1.část

Napsal/a: / 11.11.2024

hl. obrazek novinky

ZEPTALI JSME SE JEDNOHO ZE ZÁSTUPCŮ PŘEDNÍCH ITALSKÝCH VÝROBCŮ ZMRZLINOVÝCH STROJŮ, NA ČEM BY NEMĚLI JEJICH ZÁKAZNÍCI ŠETŘIT A JESTLI JE PRAVIDELNÝ SERVIS NUTNOSTÍ, NEBO JEN ZBYTEČNOU POVINNOSTÍ.

 

Michal ČernýMajitel firmy CESK, s.r.o. (distributor italských strojů na zmrzlinu značky Frigomat)

Co je důležitější – kvalitní zmrzlina, nebo špičkový stroj? 

Pokud chci dosáhnout dobrého výsledku, tak jedno bez druhého nejde. Nemůžu do špičkového stroje za stovky tisíc nalít nekvalitní zmrzlinu a očekávat skvělý výsledek, a to pochopitelně platí i opačně. S vynikající směsí, ale starým, zanedbaným strojem zákazníka neoslníte. 

Na co by se měli kupující při výběru stroje určitě zaměřit? 

V první řadě by měli navštívit výrobce, o němž si myslí, že pro ně bude vhodným partnerem. Měli by se seznámit s technickými parametry stroje a především mít už nějakou představu o tom, co chtějí dělat. Tedy jaké mají místo prodeje, kolik zmrzliny budou chtít prodávat, jaký bude odběr apod. Vybírat tak musí nejen podle technických parametrů stroje, protože tyto údaje mohou být zavádějící. Měli by osobně dealera navštívit, nechat si stroj předvést, projít si postup údržby, obsluhy a vše si do detailů vyslechnout. Nás například v první řadě zajímá, jestli má kupující ucelenou představu o svém prodejním plánu, a pokud ji nemá, tak ji společně rozvíjíme, abychom mu na konci byli schopni nabídnout přístroj, který plně odpovídá jeho zadání.

Vaše stroje patří spíše k dobře vybavenému mercedesu a tomu odpovídá i cena. Nestačil by začínajícímu prodejci levnější stroj?

I my nabízíme zákazníkům levnější a dražší řešení, podle toho, k jakému účelu si stroj pořizují. Za sebe si myslím, že platí rčení: laciné dvakrát placené, ale uznávám, že každé zařízení má svého kupce, a pokud je to stroj, který bude pracovat jen občas a nebude příliš vytížený, určitě splní účel a zákazník bude spokojený. Pořídit si ale levný stroj, který má být srdcem provozovny s vysokou výtížeností, bych určitě nedoporučoval. Je samozřejmě hloupost, aby si člověk pořídil náš nejlepší stroj a za sezonu na něm vytočil sto zmrzlin, to by nedávalo smysl a investice by se mu nikdy nevrátila, ale pro občasné použití mu levnější stroj poslouží výborně. 

Máte spočítané, za jak dlouho se investice klientům vrátí? 

Investice je přímo spojená s počtem prodaných kusů zmrzliny a s vybranými vstupy. Dá se obecně říct, že u lepších a exponovanějších je možná návratnost v řádu měsíců provozu. U běžné provozovny to pak bývá do dvou let. 

Jaká je životnost stroje a jaký vliv na ni má profesionální servis? 

Naprosto zásadní. Pokud je o stroj dobře postaráno, je jeho životnost i desítky let. Dalo by se říct, že spíše zastarávají morálně než technicky. Máme klienty, kteří využívají naše stroje už od devadesátých let a pořád jim spolehlivě fungují. Pravidelný servis však nemá vliv jen na délku a životnost stroje, ale především na bezproblémový chod po dobu celé sezony. Právě v tomto období má stroj peníze vydělávat, a ne že bude kvůli zanedbání servisu nefunkční. Ano, kvalitní servis vychází relativně draho, také ale máme zjištěno, že všichni, kdo ho pravidelně provádí, na něm netratí. Jakmile totiž v hlavní sezoně dojde k poruše, je ztráta na tržbách a zisku mnohem vyšší, a navíc má taková situace negativní vliv na samotné zákazníky. 

O jaké stroje je mezi klienty největší zájem? 

Největší zájem je stále o stroje třípákové – tedy dva druhy zmrzliny a míchaná s nášlehovými čerpadly a mixéry ve vanách s oddělenými chladicími okruhy. V naší nabídce je to stroj KISS3P. V minulém roce jsme rovněž prodali velké množství pětipákových strojů, které disponují třemi samostatnými chladicími okruhy v jednom zařízení a umožňují točit tři druhy zmrzliny a dvě míchané. Dlouhodobě je také vysoký zájem o stroje na gelato fresh řady GX, kterých prodáváme už stejně jako strojů na točenou zmrzlinu.

 

 

Nezávazná poptávka

nebo nám zatelefonujte

+420 577 996 159