Nemějte strach, neupřednostňujeme ani jedno pohlaví. V úvodu jsme však chtěli dát dostatečně názorný příklad toho, s čím se můžete v jakékoliv prodejně setkat.
Ať už tomu věřit chcete nebo ne, ochotný a vstřícný personál je pro dobrou provozovnu to nejdůležitější!
ZDE JE SEDM ZÁKLADNÍCH PRAVIDEL, PODLE KTERÝCH BY SE MĚLA ŘÍDIT KAŽDÁ SPRÁVNÁ OBSLUHA:
1) Být na zákazníka vždy příjemný, působit na něj profesionálně a umět s ním dobře komunikovat.
2) Zákazníka stojícího před vitrínou nenechávat čekat a přemýšlet, oslovovat ho a aktivně mu produkty nabízet.
3) Sdělovat zákazníkům, že v nabídce jsou pravé, ručně vyráběné, cukrářské zmrzliny.
4) Radit zákazníkovi, které zmrzliny jsou oblíbené a nejvíce se prodávají.
5) Vy, jakožto zaměstnavatel, byste měl představit zaměstnancům produkty a jejich charakteristiky - ovocné, smetanové, zmrzliny z natur ovoce, bez mléka, bez lepku, bez tuku, atd.
6) Správný personál taktéž nabízí zákazníkovi novinky - například ochutnávkou druhu na malé plastové lžičce
7) Zaměstanci informují o možnostech koupě:
- více druhů do kornoutu, papírový kelímek (možné zdobení posypem nebo toppingem)
- zmrzlinový pohár na místě nebo TO GO
- ledová káva
- zmrzlinový nápoj
PROSTĚ UDĚLEJTE VŠE PRO TO, ABYSTE ZÁKAZNÍKA ZAUJALI. CHYŤTE HO A NEPUSŤTE :-)